Tony Hawk's American Sk8land Tony Hawk American Sk8land jest pierwszą grą z seri gier Tony Hawk, która wydana została na platformę Nintendo DS i szóstą grą z tej serii na Game Boy Advance. Została wydana 15 listopada (USA), 18 listopada (Europa) 2005 roku.
Tony Hawk's Pro Skater 2 Tony Hawk's Pro Skater 2 (2000) jest drugą grą z serii Tony Hawk's Pro Skater. Gra została stworzona przez firmy Neversoft i Treyarch. Wydawcą jest firma Activision. Początkowo została wydana na PlayStation, z którego potem została przekonwertowana na platformy Nintendo 64, Dreamcast, MAC OS i PC-ty. Podczas gry zostajemy profesjonalnym i znanym skaterem oraz wykonujemy dane przez twórców misje, za które otrzymujemy wynagrodzenia pieniężne. Za zdobyte pieniądze możemy wykupywać lepsze umiejętności oraz ulepszać deskorolki. THPS 2 była też pierwszą grą w serii w której wprowadzono trik o nazwie manual. Manual, trik polegający na jeździe na jedynie dwóch kółkach deskorolki, pozwalał graczom na utrzymywanie combosów także na ziemi. Pozwalało to na zdobywanie ogromnej ilości punktów.
Tony Hawk's Pro Skater 3 Tony Hawk's Pro Skater 3 to trzecia gra z serii Tony Hawk's Pro Skater stworzona przez firmę Neversoft i wydana przez Activision w 2001 roku na Nintendo GameCube, PlayStation 2 i PlayStation oraz w 2002 na Xbox, PC, N64 i Game Boy Advance. W przeciwieństwie do poprzedniej części nie używa już autorskiego silnika firmy Neversoft, tylko, użytego m.in. w grze Grand Theft Auto III, silnika Renderware. W części trzeciej zabrakło jednego z profesjonalnych skaterów, Boba Burnquista, który zajął się w tym czasie produkcją własnej gry skateboardingowej. Najważniejszą nowością w trzeciej części okazał się Revert, dzięki któremu gracz mógł kontynuować wykonywane akrobacje (kombosy) także po wylądowaniu na rampie. "Dzięki tej możliwości gracze wykonywali nie setki trików jednocześnie, a tysiące, czy nawet dziesiątki tysięcy trików uzyskując nieprawdopodobną ilość punktów" - powiedział jeden z producentów gry. Aby wykonać Revert należy wyskoczyć z rampy, a następnie lądując nacisnąć przycisk odpowiedzialny za sposób stania na desce (Switch). Domyślnie w wersji PC jest nim klawisz na klawiaturze numerycznej, KeyPad 9. Kolejną nowością było zastąpienie kupowania umiejętności gracza za pieniądze. Zostało to zastąpione przez bardziej realistyczną formę zbierania odpowiednich znaków porozrzucanych po całych dostępnych poziomach. Na każdym poziomie, na którym jest do wypełnienia 10 zadań, jest po pięć takich znaków, co razem daje 50 znaków na całą grę. Gracz domyślnie już ma na koncie 50 punktów umiejętności, co, po dodaniu dodatkowych punktów, daje okrągła liczbę 100 punktów umiejętności. Kolejnym zmianom uległ kreator skatera. Teraz gracz mógł zmienić całkowicie wygląd swojego komputerowego odpowiednika oraz, po raz pierwszy, mógł grać kobietą inną niż Elissa Steamer. Ułatwieniem jest również pasek Special, który napełniał się podczas wykonywania trików, a nie tak jak w poprzedniej części dopiero po wylądowaniu.
Tony Hawk's Pro Skater 4 ony Hawk's Pro Skater 4 jest czwartą grą komputerową wydaną w serii Tony Hawk's Pro Skater. Producentem gry jest firma Neversoft, a wydawcą Activision. Gra wydana została w roku 2002 na platformy: GameCube, PlayStation 2, PlayStation i Xbox, a w roku 2003 na PC-ty. Nowe triki Skitch Skitch jest "trikiem", który polega na złapaniu przez skatera tylnego zderzaka pojazdu, w celu szybszego pokonywania dystansów na planszy bądź możliwości rozpędzenia się. Aby złapać się zderzaka pojazdu gracz musi nacisnąć strzałkę do góry na kontrolerze (klawiaturze, gamepadzie), a następnie balansować ciałem skatera. Spine transfer Aby wykonać spine transfer, gracz musi znaleźć znajdujące się blisko siebie dwa quarter pipe'y (dwie rampy), wyskoczyć z jednej z nich, a będąc w powietrzu nacisnąć przycisk R2 (PlayStation 2) lub KeyPad 5 (domyślne ustawienie - PC), aby wylądować na drugiej rampie. Awansowanie w grze Aby zaliczyć jeden poziom, należy wykonać zadania umieszczone na nim. Zaliczać je można jedynie w trybie kariery. Na początku są to proste triki dla początkujących. Z czasem ich pokonywanie będzie stawać się coraz trudniejsze, a ponieważ dostępnych zadań jest 190, stuprocentowe przejście gry nie jest możliwe w szybkim tempie. Każdy skater ma w grze swoje specjalne zadanie. Gdy je nim wykonamy w nagrodę dostajemy kilkuminutowy film z jego udziałem. Rozgrywki sieciowe Aby zagrać w grę wieloosobową potrzebny jest PlayStation 2 lub PC i połączenie z Internetem. Jeżeli posiada się stałe łącze, można założyć nową grę z maksymalną liczbą 8 graczy. Dla połączenia modemowego maksymalna liczba graczy wynosi 3 osoby. Poniżej wymienione są typy rozrywek sieciowych, jakie można odbywać z innymi graczami w THPS4: Trick Attack: Zdobądź jak najwięcej punktów. Wygrywa ten, kto w określonym czasie uzbiera najwięcej punktów. Graffiti: Jeżeli wykonasz trik na jakimś obiekcie (murek, rurka, rampa), zmieni on kolor na kolor reprezentujący Twoją postać. Jeżeli inny gracz wykona lepiej punktowane combo, "kradnie" dany obiekt, a jego kolor zmienia się na kolor danego gracza. Wygrywa ten, który będzie miał najwięcej zaznaczonych obiektów. Combo Mambo: Praktycznie nie różni się od Trick Attack, poza tym, że wygrywa ten, kto zdobył najwięcej punktów w jednym combo. King of the Hill: Gdzieś na planszy znajduje się korona. Podążaj za strzałką, aby ją odnaleźć. Gdy już to zrobisz, musisz uciekać przed innymi graczami. Będą oni zawsze wiedzieli, gdzie jesteś, ponieważ ich strzałka będzie wskazywać na koronę, którą masz przy sobie. Aby było uczciwiej, jeździsz wolniej od innych graczy, więc mogą cię oni dogonić. Slap: Głównym celem tej rozgrywki jest wzajemne uderzanie się przez skaterów. Szybszy skater przy zderzeniu wygrywa, więc nie zwalniaj nawet na sekundę!
Tony Hawk Underground Tony Hawk's Underground, nazywany też THUG wydany w 2003 roku jest skateboardingową grą komputerową dostępną na platformach PC, PlayStation 2, GameCube i Xbox. Jest ona piątą grą w serii Tony Hawk's Pro Skater. Ważniejszymi zmianami są: możliwość stworzenia własnego skatera, razem z własną twarzą, itp. oraz możliwość gry wieloosobowej na platformie PS2. W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek, THUG kładzie ogromny nacisk na fabułę, a w grze nie uświadczymy trybu znanego z poprzednich części. Rozgrywka Ciągle zmienianą mechaniką w seriach Tony Hawk's Pro Skater jest osiąganie umiejętności. W poprzednich częściach było to rozwiązane poprzez zbieranie pieniędzy wydawane na kupowanie dostępu do poziomów i umiejętności lub szukanie rozmieszczonych po całych planszach znaków. W THUG-u, specyficzne (zwykle związane z daną dziedziną) osiągnięcia zwiększają umiejętności gracza. Na przykład zrobienie danej ilości trików w powietrzu po wybiciu się z quarter- lub halfpipe'a może zwiększyć długość przebywania gracza w powietrzu. Robienie grinda lub manuala przez dłuższy czas powoduje poprawę balansu podczas tych trików. Im wyższy poziom trudności, tym wyższe wymagania względem umiejętności; robienie grinda przez dwadzieścia sekund jest jednym z końcowych osiągnięć na Normlanym poziomie trudności, ale jednym z pierwszych na Trudnym (Sick). Pierwszy raz w serii, gracz może zejść z deskorolki i przemierzać miasta na piechotę. Jest to potrzebne do odkrycia niektórych lokacji i wyzwań. Chodzenie połączone jest z trikiem Caveman; gracz może teraz zejść z deskorolki w trakcie robienia combo, a następnie kontynuować je na nogach, tak długo, aż czasomierz odliczający możliwą ilość przebywania bez deski podczas robienia combo nie skończy odliczania. Czas ten jest kolejną umiejętnością, którą można poprawiać. Nowością w tej grze również są dwa nowe ruchy: wallplant i wallpush (odpowiednio skok lub jazda naprzeciwko ściany i odskoczenie/odepchnięcie się od niej).
Tony Hawk's Underground 2
Tony Hawk's Underground 2 jest szóstą częścią serii gier komputerowych Tony Hawk's Pro Skater oraz sequelem gry Tony Hawk's Underground wydanej w 2003 roku. Tony Hawk's Underground 2 został wydany 6 października 2004 na PlayStation 2, GameCube, Game Boy Advance, X-boksa, Windows PC oraz w 2005 na PlayStation Portable. Rozgrywka w Tony Hawk's Underground 2 jest podobna do tych, z poprzednich gier serii. Gracz jeździ na deskorolce po różnych miastach i zalicza podane przez twórców gole. Większość goli wymaga jazdy nad lub na różnych obiektach lub wykonywaniu odpowiednich combosów. Punkty są liczone poprzez dodawanie punktów z każdego triku i mnożenie przez ilość wykonanych trików w jednym kombosie. Rozgrywka obraca się wokół gry drużynowej, w której gracz kontroluje grupę 4 skaterów (skater stworzony przez gracza, wybranego profesjonalistę, gościa i ukrytego skatera).
|